SEO og linkbuilding handler om resultater og hvilken bedre måde at fremvise resultater på end ved at fremvise nogle cases fra kunder der har prøvet vores links og oplevet fremgang.
Denne case er den første af mange som vi vil dele med jer læsere her på bloggen.
I denne case vil vi tage udgangspunkt i en kunde der lever af at få kunder via sin hjemmeside.
Kunden havde i forvejen optimeret hjemmesiden så det hele spillede on-site med titler, beskrivelse, tekster, billeder, hastighed etc.
Kunden havde også forsøgt sig med linkbuilding af flere omgange og det havde også virket lidt indtil at de 2 primære søgeord som han ville findes på ramte bunden af side 1, så kunne han ikke få dem højere op.
Hvert af disse søgeord har en månedlig søgevolumen på 4.400 søgninger, så der er altså tale om at fange 8.800 søgninger pr. måned = godt 300 søgninger om dagen.
Branchen han arbejder i tager sig godt betalt for den service der ydes, så der er ikke noget at sige til at kunden var MEGET interesseret i at få disse søgeord op i top3 hvor man kan forvente at få en del klik fra.
Vi anbefalede at starte med 10 links. Alle links kom fra hjemmesider der havde relevans indenfor branchen og alle havde TF 25+. Artiklerne der blev skrevet til hjemmesiderne var alle på 500+ ord hvor længden blev varieret lidt, sådan at alle artikler ikke var præcis på 500 ord, da dette godt kan gå hen og blive et footprint hos Google.
Et billede siger mere end 1000 ord og derfor kan du se resultatet efter én måned her: